2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ

Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ (ΕΤΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ: 2021-2022)

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καισαριανής υπάγεται διοικητικά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α ́ Αθήνας και αυτοδιοικητικά στο Δήμο Καισαριανής.
Βρίσκεται στην περιοχή της Άνω Καισαριανής στη διεύθυνση, Ειρήνης 19, τ.κ. 161 22 και η σχολική του περιφέρεια περιλαμβάνει την περιοχή του Βλητικού Σταθμού, καθώς και την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς: (Σεβαστοπούλου, Δερβενακίων, Θερμοπυλών, Σικελιανού, Εθνικής Αντιστάσεως, Ανατολικής Θράκης).
Αποτελείται από 4 ξεχωριστά κτίρια στα οποία λειτουργούν:
 – Μία (1) αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων/Γυμναστήριο εξοπλισμένη με μικροφωνική εγκατάσταση και βιντεοπροβολέα. Εντός υπάρχουν τρεις (3) μικροί χώροι αποθήκευσης υλικών.
– Ένα (1) εργαστήρι Πληροφορικής με 12 υπολογιστές και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
– Ένα (1) γραφείο Διευθυντή με υπολογιστή, εκτυπωτή και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
– Ένα (1) γραφείο διδασκόντων με έναν (1) υπολογιστή και πρόσβαση στο διαδίκτυο για χρήση από τους εκπαιδευτικούς, με εκτυπωτή και φωτοτυπικό μηχάνημα.
– Μία (1) αίθουσα μικρών διαστάσεων για βοηθητική χρήση από τους εκπαιδευτικούς.
– Ένα (1) γραφείο με υπολογιστή και πρόσβαση στο διαδίκτυο για χρήση από τους διδάσκοντες για συναντήσεις με γονείς, από τα μέλη της ΕΔΥ κ.α.
– Ένα (1) μικρό γραφείο που χρησιμοποιείται ως Τμήμα Ένταξης.
– Μία (1) αίθουσα με χρήση κουζίνας και τοποθέτησης των γευμάτων του ολοήμερου.
– Ένας (1) χώρος καυστήρα και εκατέρωθεν δύο (2) μικρές αποθήκες.
– Κυλικείο, W.C. εκπαιδευτικών, W.C. κοριτσιών, W.C. αγοριών, W.C. για μαθητές/τριες Ε.Ε.Α.
Στο κεντρικό προαύλιο του σχολείου υπάρχει γήπεδο μπάσκετ και γήπεδο βόλεϊ. Στο εποπτικό υλικό της Φυσικής Αγωγής περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων τραπέζι αντισφαίρισης, κινητά τέρματα, μπότσια (Boccia).
Κατά το έτος 2021-2022 φοίτησαν 259 μαθητές (135 μαθητές και 124 μαθήτριες).

Το σχολείο είναι οργανικά 12/θ και οι εκπαιδευτικοί που απασχολήθηκαν κατά ειδικότητα ήταν:
– Δεκαέξι (16) Γενικής Αγωγής (ΠΕ70)
– Επτά (7) Παράλληλης Στήριξης (ΠΕ70)
– Δύο (2) Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11)
– Δύο (2) Αγγλικής (ΠΕ06)
– Μία (1) Γαλλικής (ΠΕ05)
– Μία (1) Γερμανικής (ΠΕ07)
– Μία (1) Εικαστικών (ΠΕ)
– Μία (1) Μουσικής (ΠΕ)
– Μία (1) Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ91)
– Ένας (1) Πληροφορικής (ΠΕ19)
– Μία (1) Σχολική Νοσηλεύτρια (ΠΕ25)
– Μία (1) ως Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΔΕ01)
– Μία (1) Κοινωνική Λειτουργός – ΕΔΥ
– Μία (1) Ψυχολόγος – ΕΔΥ
Στο σχολείο απασχολήθηκαν 2 (δύο) καθαρίστριες.
Το σχολείο διευθύνεται από Διευθυντή και Υποδιευθύντρια, ενώ η χρηματοδότηση παρέχεται από τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Καισαριανής.
Όσον αφορά τη γενικότερη κατάσταση των κτιριακών υποδομών χαρακτηρίζεται κάτω του μετρίου. Είναι αναγκαία η διενέργεια ελαιοχρωματισμών σε αίθουσες διδασκαλίας, σε διαδρόμους και στην εξωτερική τοιχοποιία. Επίσης, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για το βάψιμο των υπαρχόντων κιγκλιδωμάτων καθώς και σε ορισμένες περιπτώσεις η τοποθέτηση νέων. Το χειμώνα η θέρμανση των χώρων του Σχολείου είναι ανεπαρκής, δημιουργώντας δύσκολες συνθήκες μάθησης, με υψηλό επίπεδο υγρασίας, λόγω κατασκευαστικών προβλημάτων (έλλειψη μόνωσης, συρόμενα ανοίγματα κ.α.).
Παρότι η κατάσταση του περιβάλλοντος χώρου είναι σχετικά καλή, απαιτείται: α. επισκευή του ελαστικού τάπητα στο κεντρικό προαύλιο, β. ελαιοχρωματισμοί γ. δημιουργία στεγάστρου για προφύλαξη από τη βροχή. Η αλλαγή κουφωμάτων αλουμινίου, η αποκατάσταση των φθαρμένων δαπέδων, η αντικατάσταση/επισκευή πορτών, η επισκευή της τοιχοποιίας, οι εργασίες μόνωσης και γενικότερα η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων είναι επιβεβλημένη για τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Οι ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή και η μη πραγματοποίηση των απαραίτητων εργασιών αποκατάστασης των φθορών οφείλονται κατά βάση στην μειωμένη κρατική χρηματοδότηση και στους περιορισμένους πόρους του Δήμου παρόλο που το Σχολείο αιτείται, επί σειρά ετών, τη βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία
Οργάνωση και συνεργατικό-συλλογικό πλαίσιο λειτουργίας.
Η εμπειρία και ο επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών και η σοβαρή αντιμετώπιση των μαθητών στον γνωσιακό
και μαθησιακό τομέα. Ποικιλία διδακτικών προσεγγίσεων.
Τεχνολογικός εξοπλισμός.
Θετικό κλίμα μεταξύ όλων των εμπλεκομένων (εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων).


Σημεία προς βελτίωση
Η περαιτέρω βελτίωση της σχολικής ζωής με ενίσχυση της συλλογικότητας και της συνεργασίας όλων των παραγόντων της σχολικής μονάδας και έμφαση στις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών.
Η ανάληψη πρωτοβουλιών και ο σχεδιασμός δράσεων για την ενδυνάμωση της σχέσης σχολείου – κοινότητας.

 

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία
Κλίμα εμπιστοσύνης, υποστηρικτικό περιβάλλον, προτεραιότητα ο ανθρώπινος παράγοντας / σχέσεις.
Οργάνωση, προγραμματισμός, έγκαιρες παρεμβάσεις
Συμμετοχικό μοντέλο λήψης αποφάσεων
Ορθολογική αξιοποίηση υλικών και πόρων
Ανάληψη πρωτοβουλιών


Σημεία προς βελτίωση
Πιο αναλυτική περιγραφή του προσανατολισμού και των στόχων του σχολείου.
Εξακτίνωση αρμοδιοτήτων.
Η ανάληψη πρωτοβουλιών και ο σχεδιασμός δράσεων για την ενδυνάμωση της
σχέσης σχολείου -κοινότητας.


Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία
Το υψηλό επίπεδο συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών που υλοποίησαν προγράμματα ενίσχυσε σημαντικά τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, και βελτίωσε ποιοτικά τα αποτελέσματα σε επίπεδο παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών.
Ο επαγγελματισμός που χαρακτηρίζεται από πλούσια εμπειρία, γνώση της παιδαγωγικής, ακεραιότητα ήθους και κρίση, υπευθυνότητα, διάθεση κοινωνικής προσφοράς και αποτελεσματικότητα.


Σημεία προς βελτίωση
Συστηματικότερη οργάνωση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, είτε διά ζώσης είτε εξ αποστάσεως, ανάλογα με τις ανάγκες που θα διατυπώσουν οι εκπαιδευτικοί και στα οποία μπορούν να πάρουν μέρος οι ίδιοι ως οργανωτές ή συνδιοργανωτές.


Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 4
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις 
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση


Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 0

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών του Σχολείου καθώς και με εκπαιδευτικούς άλλων χωρών, η ανταλλαγή απόψεων και ο πλούτος του προβληματισμού που αναπτύχθηκε, εμπλούτισε σε ικανοποιητικό βαθμό τις χρησιμοποιούμενες διδακτικές πρακτικές αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισης προβλημάτων που παρουσιάζονται στις σχολικές τάξεις.

Η αποτύπωση του ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών για όλα τα ζητήματα που αφορούν στην εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία.
Η διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος έτσι, που να είναι ευχάριστο και φιλικό στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και κηδεμόνες και γενικότερα σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Η αναβάθμιση των χώρων του σχολείου έτσι ώστε να ενθαρρύνεται η μάθηση, να αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες, να αναπτύσσονται οι σχέσεις μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και κηδεμόνων. Επίσης, να καλλιεργείται η επικοινωνία και η συνεργατικότητα καθώς και η οικολογική και πολιτισμική συνείδηση.
Η Μείωση των περιστατικών συγκρούσεων. Η σημαντική μείωση της έντασης των συγκρουσιακών περιστατικών καθώς και μείωση της διάρκειάς τους. 
Η σημαντική βελτίωση του κλίματος και της συνοχής μεταξύ των τμημάτων των τάξεων του Σχολείου – ιδιαίτερα δε σε τάξεις αναφοράς, όπου σημειώνονταν σημαντικά προβλήματα.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Λόγω των γενικότερων συνθηκών και του κλίματος στο χώρο της εκπαίδευσης παρουσιάστηκαν δυσκολίες στην έναρξη και υλοποίηση των σχεδίων δράσης, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν / τροποποιηθούν κάποιες προγραμματισμένες δραστηριότητες και να υπάρχει πίεση χρόνου. Επίσης, θέματα υλικοτεχνικής υποδομής συνέβαλλαν αρνητικά στην υλοποίηση ορισμένων δραστηριοτήτων.

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Ειδικότερο Θέμα
Επιμόρφωση σχετικά με τη στήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ή/και συναισθηματικές διαταραχές, αλλά και σχετικά με τη διαχείριση μιας πολυπολιτισμικής τάξης, που να ξεφεύγει από τα κοινά πρότυπα ενός σεμιναρίου και να περιλαμβάνει περισσότερες ευκαιρίες για βιωματική μάθηση.