2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ

Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

Εκπαιδευτικές Δράσεις

Θωρηκτό Γ. Αβέρωφ – Πλωτό Ναυτικό Μουσείο

Μύρισε άνοιξη και κάπου εκεί στο βάθος αχνοφαίνεται το καλοκαίρι. Ήρθε ο καιρός για βόλτα στη θάλασσα. Έτσι οδηγηθήκαμε στην παραραλία του Παλαιού Φαλήρου και πιο συγκεκριμένα στο θωρηκτό Γ. Αβέρωφ. Πόσο ωραίος τόπος και τρόπος να μιλήσουμε για τη νεότερη και σύγχρονη ιστορία μας! Μας υποδέχθηκε ο ναύτης Αποστόλης Φουρνατζόπουλος  και ανέλαβε να μας ξεναγήσει στο θωρηκτό που όπως μας αποκάλυψε δεν είναι …. θωρηκτό!!! Θαυμάσαμε το μέγεθος και το μεγαλείο της σπουδαίας ναυαρχίδας του στόλου μας και ακούσαμε υπέροχες ιστορίες ανδρείας του Πολεμικού μας Ναυτικού. Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε λίγα μέτρα πιο πέρα, στο Πάρκο Ελληνικής Ναυτικής Παράδοσης, όπου γνωρίσαμε την τριήρη “Ολυμπιάς” και μάθαμε τα πάντα για την ιστορία και την κατασκευή της!

Δια… πηλού και σιδήρου

Μετά την επίσκεψή μας στο Βυζαντινό Μουσείο, όπου ήρθαμε σε πιο άμεση επαφή με τη Βυζαντινή τέχνη, αλλά και στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ στο οποίο αναβιώνουμε παλιά χειρονακτικά επαγγέλματα, τα βήματά μας μας οδήγησαν στην κατασκευή ψηφιδωτών! Οι κατάλληλοι άνθρωποι για να μας μυήσουν στην τέχνη ήταν ο κύριος Μανώλης και οι συνεργάτες του! Μιλήσαμε για την τέχνη του ψηφιδωτού, φτιάξαμε τα δικά μας αριστουργήματα και για όση ώρα περιμέναμε τα ψηφιδωτά μας να στεγνώσουν, παρακολουθήσαμε και ένα σύντομο μάθημα αγγειοπλαστικής! Ανυπομονούμε να στεγνώσουν τα κανάτια που μας δώρισαν, για να τα ζωγραφίσουμε!!!

Ήρθαν τα Χριστούγεννα…

Και κάπως έτσι σιγά σιγά ή πριν καλά καλά το καταλάβουμε, βρεθήκαμε ένα βήμα πριν τις διακοπε΄ς των Χριστουγέννων. Ευκαιρία ψάχναμε για να το γιορτάσουμε! Και τι δεν κάναμε!!! Διαβάσαμε χριστουγεννιάτικες ιστορίες, ψάλλαμε τα κάλαντα, μιλήσαμε για τα έθιμα του Δωδεκαημέρου και θυμηθήκαμε τους καλλικάντζαρους. Φέραμε στολίδια από το σπίτι μας και φτιάξαμε χιονόμπαλες και για το τέλος κατασκευάσαμε μυρωδάτα μπισκοτόσπιτα για να πάρουμε μαζί μας τη γλύκα του σχολειού μας τις μέρες που θα είμαστε χώρια! Και του χρόνου….!!!

Μοουσείο Πειραμάτων

Στο μάθημα της Φυσικής συναντάμε την ενότητα “Φως”. Σε αυτή την ενότητα συμπεριλαμβάνονται κάποια από τα πιο ενδιαφέροντα και εντυπωσιακά πειράματα όλης της χρονιάς. Επειδή οι συνθήκες μέσα στην τάξη δεν είναι πάντα κατάλληλες, καθώς δεν μπορούμε να επιτύχουμε απόλυτη συσκότιση, απευθυνθήκαμε στο Μουσείο Πειραμάτων στην Καισαριανή. Ακολουθώντας το σύνθημα “ακούω και ξεχνώ, βλέπω και θυμάμαι, κάνω και καταλαβαίνω” πραγματοποιήσαμε όλα τα πειράματα της ενότητας και έτσι σαν μικροί επιστήμονες ανακαλύψαμε τη θεωρία της ενότητας και ερμηνεύσαμε φυσικά φαινόμενα! Η Φυσική για άλλη μια φορά έγινε παιχνίδι!!!

Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Στην Ε’ τάξη στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ταξιδεύουμε “Στα Βυζαντινά Χρόνια”. Πώς ήταν δυνατό λοιπόν να μην επισκεφτούμε το Βυζαντινό Μουσείο; Επισκεφτήκαμε τη μόνιμη έκθεση, μιλήσαμε για τη μετάβαση από τη Ρωμαϊκή στη Βυζαντινή αυτοκρατορία και με την παρατήρηση μνημείων και προσωπικών αντικειμένων ήρθαμε σε επαφή με τον τρόπο ζωής των Βυζαντινών. Σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης παίζαμε ένα μικρό παιχνίδι θησαυρού εντοπίζοντας εκθέματα και κρατώντας σημειώσεις για αυτά. Πριν φύγουμε, περιπλανηθήκαμε στους φιλόξενους κήπους του Μουσείου και στην περιοδική έκθεση “Ναύπακτος-1571”.

Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδους Διαβήτη

Η 14η Νοεμβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα σακχαρώδους διαβήτη. Με αυτή την αφορμή και με πρωτοβουλία της νοσηλεύτριας του σχολείου μας κυρίας Έφης Μητσέλου οργανώσαμε στην τάξη μας μια δράση ευαισθητοποίησης. Μιλήσαμε για τον παιδικό διαβήτη, τα συμπτώματα και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βοηθήσουμε τους πάσχοντες. Μοιράσαμε στα παιδιά γαλάζια μπαλόνια και γαλάζια γλειφιτζούρια, στο χρώμα της ημέρας κατά του Διαβήτη. Τέλος, στολίσαμε την τάξη μας με αφίσες και μπαλόνια, ώστε να θυμόμαστε πάντα αυτή την ημέρα!

Παλαιοντολογικό – Ζωολογικό Μουσείο

Ξημέρωσε η 21η Οκτωβρίου. Σπουδαία μέρα! Η πρώτη μας εκδρομή μετά από πάαααρα πολύ καιρό. Επισκεφτήκαμε το Παλαιοντολογικό και Ζωολογικό Μουσείο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ταξιδέψαμε στο μακρινό παρελθόν και είδαμε συλλογές σπονδυλωτών και ασπόνδυλων ζώων, φυτικών απολιθωμάτων και άλλων παλαιοντολογικών ευρημάτων και γεωλογικών δειγμάτων, από τη χώρα μας και το εξωτερικό!  Συναντήσαμε ελέφαντες και γιγάντιες χελώνες που κάποτε έζησαν στο κοντινό μας….. Πικέρμι!!!! Στο τέλος κάναμε ανασκαφές και φτιάξαμε το δικό μας απολίθωμα!

Γνωριμία με την παραδοσιακή Γκάιντα

Την Παρασκευή 1/12/2022, οι μαθητές της Στ τάξης, συνεχίζοντας τις δραστηριότητες στο πλαίσιο του Erasmus+, γνώρισαν ένα παραδοσιακό μουσικό όργανο, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού του σχολείου μας, αλλά και παραδοσιακού οργανοπαίχτη, Γιώργου Μπεζιργιαννίδη. Τα παιδιά έμαθαν την ιστορία της γκάιντας, τον τρόπο λειτουργίας της, αλλά και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς, στο χώρο του γυμναστηρίου μας.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ακρόπολη

Την Παρασκευή 25/11/2022, οι μαθητές της Στ τάξης, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Οι μαθητές περιηγήθηκαν και ξεναγήθηκαν  στον χώρο, λαμβάνοντας όλες τις πολύτιμες πληροφορίες και τα αναγκαία ιστορικά στοιχεία για αυτό το κορυφαίο μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Αναμφίβολα μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους, σε έναν χώρο με ιδιαίτερη σημασία και συμβολισμό για τον ελληνικό πολιτισμό!

Παράσταση Καραγκιόζη

Μετά απο την προηγούμενη γνωριμία των μαθητών μας με τον Καραγκιόζη, ήρθε η ώρα οι μαθητές μαςνα συμμετάσχουν και οι ίδιοι σε μια παράσταση Καραγκιόζη! Τα παιδιά βοήθησαν στο στήσιμο του μπερντέ, βοήθησαν με τις φιγούρες, είδαν όλα όσα χρειάζονται για να στηθεί μια παράσταση από το θέατρο σκιών. Στο τέλος, οι μαθητές μας, παρακολούθησαν την παράσταση και την απόλαυσαν! Για μια ακόμη φορά, ευχαριστούμε θερμά τον καραγκιοζοπαίχτη κ. Μπαλούρδο για την ευγενική προσφορά του!

Γνωριμία με τον Καραγκιόζη

Στο πλαίσιο του Erasmus+ και της γνωριμίας μας με παλιά επαγγέλματα, καλέσαμε τον κύριο Μπαλούρδο, που με χαρά αποδέχθηκε την πρόσκλησή μας, για να μιλήσει στους μαθητές μας για το Θέατρο Σκιών και τον Καραγκιόζη.

Οι μαθητές γνώρισαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το επάγγελμα του καραγκιοζοπαίχτη και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για να δούμε πώς στήνεται μια παράσταση Καραγκιόζη!

Επίσκεψη στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης

Τη Δευτέρα 24/10/21, λόγω της επικείμενης εορτής της 28ης Οκτωβρίου, το Στ’1 και Στ’2  του σχολείου μας, επισκέφτηκαν το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης της Καισαριανής, το οποίο λειτουργεί στον χώρο του Σκοπευτηρίου. Έξω από τον χώρο του Μουσείου, σε διπλανό χώρο, επισκεφτήκαμε το μνημείο Αντίστασης με όλα τα ονόματα όσων εκτελέστηκαν στην Καισαριανή, ενώ βρεθήκαμε και στον χώρο εκτέλεσης των αγωνιστών μας.

Μούσειο Ορυκτολογίας και Πετρολογίας

Στις 13 Οκτωβρίου κάναμε την πρώτη μας εκπαδειυτική εκδρομή!Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ορυκτολογίας και Πετρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είδαμε πετρώματα και ορυκτά από όλη την Ελλάδα, καθώς και πολίτιμους λίθους!

Μάθαμε αρκετά πράγματα και για το ηφαίστειο της Σαντορίνης! Πιο πολύ όμως, μας εντυπωσίασε η αίθουσα με τα φωσφωρίζοντα πετρώματα!

Πανό για το Εράσμους!

Οι έκτες μας φεύγουν και μας αποχαιρετούν με την δημιουργία ενός πανό αφιερωμένου στο πρόγραμμα Erasmus στο οποίο συμμετείχαν ενεργά τα δύο τελευταία χρόνια.

Γνωρίζω τον τόπο μου: Περιήγηση στον Υμηττό και τη Μονή Καισαριανής

Στις 26/5/2022 η τάξη μας πραγματοποίησε μία μοναδική εκδρομή στον Υμηττό, έναν μοναδικό πνεύμονα πρασίνου της πόλης μας και το Μοναστήρι της Καισαριανής. Εκεί συναντήσαμε τον κ. Τζόκα, ο οποίος μας μίλησε για την ιστορία του Υμηττού και της Μονής. Με τις διηγήσεις του μας ταξίδεψε στον χρόνο και μάθαμε πολλές πληροφορίες που αγνοούσαμε μέχρι σήμερα για την περιοχή μας. Αρχικά, ανεβήκαμε σε ένα ύψωμα για να δούμε την «τρύπια» εκκλησία μέσα στο κατάφυτο δάσος, η οποία ήταν γεμάτη με αγιογραφίες και εικόνες. Έπειτα, επισκεφτήκαμε την Μονή και θαυμάσαμε την ομορφιά του τοπίου και τις τοιχογραφίες. Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το χώρο των πεσόντων στη μάχη της Καισαριανής στις 16 Ιουνίου 1944 και εκεί ανέλαβε τη σκυτάλη ο κ. Κιτσέλης, αντιδήμαρχος παιδείας της Καισαριανής, ο οποίος μας μίλησε για περιβαλλοντικά θέματα, για τη σημασία του Υμηττού, για το πώς να προστατεύουμε τα δάση μας και τον εθελοντισμό. Ακολουθήσαμε μαζί του το περιβαλλοντικό μονοπάτι, κάναμε στάση σε μία από τις μεταβυζαντινές εκκλησίες, θαυμάσαμε την θέα της πόλης μας από ψηλά και ολοκληρώσαμε την πεζοπορία μας καταλήγοντας ξανά εκεί από όπου ξεκινήσαμε, στην πλατεία των Ηρώων. Εκεί κάναμε πικ νικ με φαγητά και αναψυκτικά που είχε φέρει ο καθένας από το σπίτι του, διατηρώντας το τοπίο καθαρό. Είχαμε, λοιπόν, την ευκαιρία όχι μόνο να γνωρίσουμε την ιστορία του τόπου μας και τις ομορφιές του, αλλά να έρθουμε κοντά στη φύση! Μία από τις πιο γεμάτες και όμορφες στιγμές της σχολικής μας ζωής. Ευχαριστούμε τους κ. Τζόκα και Κιτσέλη για αυτό το υπέροχο ταξίδι της γνώσης στην περιοχή μας!

Εκδρομή στο “Αβέρωφ”

Στις 10/05/2022 η Στ’ επισκεφτήκαμε το Πλωτό Ναυτικό Μουσείο «Αβέρωφ». Το Αβέρωφ ήταν πολεμικό πλοίο, αλλά μετατράπηκε σε μουσείο μέσα στη θάλασσα. Το πλοίο είναι πολύ μεγάλο και εντυπωσιακό τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του. Ο ξεναγός μας ήταν πολύ φιλικός και δεν μας άφησε άλυτη απορία. Το πλοίοείχε πολλούς χώρους και παντού υπήρχαν φιγούρες ναυτικών και φωτογραφίες ναυάρχων και ναυτών. Είδαμε που κοιμόντουσαν οι ναυτικοί, ενώ πληροφορηθήκαμε πως συνήθως φιλοξενούνταν πάνω από 800 και σε καιρό πολέμου πάνω από 1.200! Είδαμε, επίσης, τα όπλα τους, τα τραπέζια που έτρωγαν, τις στολές τους και πολλά ακόμη εκπληκτικά εκθέματα. Όλοι έμειναν ενθουσιασμένοι από τη μοναδική αυτή ξενάγηση και εμπειρία που σίγουρα θα τη θυμόμαστε για πάντα!

Αναβίωση παλιών παραδοσιακών παιχνιδιών

Τελευταία μέρα στο σχολείο πριν τις διακοπές του Πάσχα και ήρθε η ώρα να αναβιώσουμε δύο από τα πιο γνωστά και αγαπημένα παιχνίδια των γονιών μας. Αυγουλοδρομίες, λοιπόν, και Λαγουδοδρομίες για να γνωρίσουν οι νεότεροι και να ξαναθυμηθούν οι μεγαλύτεροι! Γελάσαμε πραγματικά με την ψυχή μας.

Λαζαράκια

Την επόμενη μέρα από την εκδρομή μας περίμενε μία έκπληξη… Εν όψη του Λαζαροσάββατου φτιάξαμε τα γνωστά παραδοσιακά “Λαζαράκια”. Εκτελώντας την συνταγή με γοργούς, πλέον, ρυθμούς, εφόσον έχουμε γίνει ειδικοί στην μαγειρική, καταφέραμε μέσα στο πρώτο δίωρο να παρασκευάσουμε τα Λαζαράκια μας! Η συνταγή ήταν εύκολη και η ζύμη μοιράστηκε γρήγορα σε όλους για να την πλάσουν και να φτιάξουν, σχεδόν τελετουργικά, τα σαβανωμένα μικρά σώματα με τα χεράκια να σχηματίζουν Χ και στα ματάκια να έχουν τοποθετηθεί γαρίφαλα. Στη συνέχεια, τα ψήσαμε και τα φάγαμε κατευθείαν… ήταν πολύ δύσκολο να κρατηθούμε, άλλωστε, καθώς βγήκαν πεντανόστιμα!

Εκδρομή στο Paradise Part

Την Τετάρτη 13/4/2022 με μεγάλη μας χαρά επισκεφτήκαμε το πάρκο “Paradise Park”. Αρχικά, επισκεπτόμενοι το Εργαστήριο Κεραμικής, ασχοληθήκαμε στο πλαίσιο του Earsmus+ με πήλινα αγγεία και μάσκες. Χρησιμοποιώντας τον πηλό και διάφορα εργαλεία χαρακτικής δώσαμε έμφαση στην κατασκευή και στη συνέχεια την σχεδίαση. Επίσης, εργαστήκαμε με τον τροχό και δουλέψαμε με τα χέρια μας τον πηλό. Ήταν αρκετά δύσκολο, αλλά όλοι μας προσπαθήσαμε! Τέλος, όπως ήταν φυσικό, επιδοθήκαμε σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες και περάσαμε αξέχαστα!

Οδοιπορικό στην πόλη μας

Την Παρασκευή 8/4/2022, στο πλαίσιο των δράσεων μας για το eTwinning, συναντήσαμε τον κ. Τζόκα με σκοπό περπατήσουμε σε μέρη της Καισαριανής στα οποία υπάρχουν μέχρι σήμερα ίχνη που αποδεικνύουν την εγκατάσταση προσφύγων στην περιοχή μας. Περιηγηθήκαμε στην πόλη μας, ανάμεσα σε προσφυγικές αυλές και πολλές προσφυγικές κατοικίες, ήρθαμε σε επαφή με κατοίκους, βγάλαμε φωτογραφίες και μπορέσαμε να γευτούμε μία μοναδική εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Τζόκα για το οδοιπορικό και την όμορφη ξενάγηση!

Μαθαίνοντας την Ιστορία της πόλης μας

Την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022, στο πλαίσιο των δράσεων μας για το E=twinning, μας επισκέφτηκε ο κ. Σπύρος Τζόκας, πανεπιστημιακός – συγγραφέας και μοιράστηκε με τους μαθητές μας τις πολύτιμες γνώσεις του για την Μικρασιατική Καταστροφή και τη δημιουργία της Καισαριανής. Μαζί του κάναμε ένα όμορφο ταξίδι στο παρελθόν της πόλης μας και αποκομίσαμε πολλές καινούριες γνώσεις!

Τον ευχαριστούμε θερμά που με προθυμία ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας!

H Κυρά Σαρακοστή

Την Τετάρτη 16 Μαρτίου, οι μαθητές των δύο τμημάτων φτιάξαμε την Κυρά Σαρακοστή με ζύμη που πλάσαμε οι ίδιοι. Ακολουθώντας την συνταγή, φτιάξαμε το μείγμα και στη συνέχεια, σχεδιάσαμε τις Σαρακοστές, τις διακοσμήσαμε και τις ψήσαμε!

Συνέντευξη με έναν καλλιτέχνη

Η τάξη μας, στο πλαίσιο του Erasmus, στις 11/3/2022, πήρε διαδικτυακή συνέντευξη από τον καλλιτέχνη Αναστάσιο Αμπατζή, ο οποίος έχει 45ετή εμπειρία στον χώρο της σκηνογραφίας έχοντας εργαστεί στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Η συνέντευξη διήρκησε αρκετή ώρα και ο κ. Αμπατζής μας είπε πολλά σχετικά με το επάγγελμα του, ενώ μας έδειξε και κάποια από τα έργα του, καθώς και το εργαστήριό του. Του κάναμε πολλές ερωτήσεις τις οποίες δεν δίστασε να απαντήσει και τον ευχαριστούμε θερμά.

Παραδοσιακοί χοροί

Τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο τα δύο τμήματα της Στ’ τάξης προετοίμαζαν πυρετωδώς 4 παραδοσιακούς χορούς, τον Χασάπικο, τον Τσάμικο, την Συμπεθέρα και τα Κουκιά. Καθορίστηκε ημέρα βιντεοσκόπησης των χορών, φορέσαμε τα επίσημα ρούχα της παρέλασης και χορέψαμε με την καρδιά μας. Οι χοροί παρουσιάστηκαν σε μορφή βίντεο στους εταίρους μας.

Τάματα

Τον Φεβρουάριο η τάξη μας είχε την ευκαιρία να κάνει κάτι πραγματικά δημιουργικό. Σε κάθε παιδί μοιράστηκε ένα μικρό κομμάτι χαλκού και εργαλεία χάραξης, με τα οποία κάθε παιδί δούλεψε τον χαλκό του και έφτιαξε το δικό του τάμα. Ο καθένας χάραζε στο χαλκό το σχέδιο της επιλογής του και έτσι το τελικό αποτέλεσμα ήταν πραγματικά υπέροχο.

Υφαντά με αργαλειό

Οι μαθητές της τάξης μας γνώρισαν την τέχνη της υφαντουργίας. Χρησιμοποιήσαμε αργαλειό, μία χειροποίητη μηχανή ύφανσης που ήταν συνηθέστερη στην χώρα μας παλαιότερα και  βοηθήσαμε όλοι μαζί στην ύφανση ενός υφαντού. Η μοναδική αυτή εμπειρία μας προσέφερε γνώσεις και την ευκαιρία να έρθουμε κοντά στην παράδοσή μας.

Η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή μας

Στις 22 Δεκέμβρη, η Τρίτη τάξη του Σχολείου μας παρουσίασε στο χώρο του γυμναστηρίου, την θεατρική παράσταση “Βυθούγεννα”. Οι μικροί μαθητές μας, έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και μας χάρισαν μια υπέροχη εμπειρία! Ευχαριστούμε πολύ τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων, Καραμποσλή Βασιλική και Αλογάριαστου Ευανθία, τη μουσικό μας Μπέτσου Ντίντα, τη θεατρολόγο Αγαϊτση Εβίτα, την εικαστικό Μπάτση Δανάη  και τον Γιώργο Μπεζιργιαννίδη, εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης.

Κυνήγι Θησαυρού: Ο χαμένος σκούφος του Άι-Βασίλη

Την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων τους μαθητές περίμενε μία έκπληξη… Οι μαθητές επιδόθηκαν σε “κυνήγι θησαυρού” και έπρεπε να ακολουθήσουν τα στοιχεία προκειμένου να βρουν τον χαμένο σκούφο του Άι – Βασίλη. Οι μαθητές έπρεπε να ψάξουν για στοιχεία σε όλη τη σχολική μονάδα, να λύσουν γρίφους και να γίνουν ευρηματικοί, ενώ όταν ολοκλήρωσαν το κυνήγι τους περίμενε ο θησαυρός: Χριστουγεννιάτικες κούπες με το logo του Erasmus στο οποίο συμμετέχουν!

Χριστουγεννιάτικα μπισκότα και Μελομακάρονα

Στις 7 Δεκεμβρίου οι μαθητές των τάξεων  έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα μπισκότα (Στ1) και Μελομακάρονα (Στ2). Αφού καθαρίσαμε τον χώρο των τάξεων μας, βάλαμε τραπεζομάντηλα στα θρανία μας, πλύναμε τα χέρια μας, φορέσαμε τις ποδιές, τα γάντια και τα σκουφάκια μας, πήραμε στα χέρια μας την συνταγή… Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα συμμετείχε σε διάφορα στάδια της προετοιμασίας και της μαγειρικής. Έτσι, αφού προσθέσαμε τα υλικά και φτιάξαμε το μείγμα, μοιράσαμε την ζύμη σε κάθε μαθητή για να την πλάσει και να φτιάξει στη μία περίπτωση χριστουγεννιάτικα σχέδια με φόρμες και στην άλλη τα μελομακάρονα. Επίσης, στολίσαμε τα μπισκότα με τρούφα και αμύγδαλα, τα μελομακάρονα με καρύδια και στη συνέχεια τα μελώσαμε.  Τέλος, μεταφέρθηκαν όλα στον φούρνο της γειτονιάς και τα παραλάβαμε σε σακουλάκια. Τα γλυκά μας βγήκαν πεντανόστιμα!

Χριστουγεννιάτικες Κατασκευές

Εν αναμονή των Χριστουγέννων και του bazzar του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας η τάξη μας ασχολήθηκε με χριστουγεννιάτικες κατασκευές. Πιο συγκεκριμένα, δουλέψαμε σε ομάδες και αφιερώσαμε δύο μέρες για να φτιάξουμε διακοσμητικές χιονόμπαλες και χιονάνθρωπους. Περάσαμε φανταστικά και οι δημιουργίες μας βγήκαν υπέροχες!

Αθλητική ημέρα

Την Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου, με σύμμαχο μας τον ηλιόλουστο καιρό, επισκεφτήκαμε με τους γυμναστές μας, το γήπεδο της Near East. Στο πλαίσιο της επίσκεψής μας, παίξαμε βόλεϊ, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, ασχοληθήκαμε ακόμη και με την πυγμαχία!

Συνέντευξη με μια συγγραφέα παιδικών βιβλίων

Η κυρία Άννυ Θεοχάρη που έχει γράψει πληθώρα παιδικών βιβλίων, μας παραχώρησε συνέντευξη και απάντησε σε ερωτήσεις που της έθεσαν τα παιδιά. Αρχικά, παρουσίασε στους μαθητές μας το νέο της βιβλίο με τρόπο αρκετά διαδραστικό,  καταφέρνοντας έτσι να περάσει μηνύματα που είναι χρήσιμο να γνωρίζουν τα παιδιά. Συνδυάζοντας και την ιδιότητα της ως ηθοποιού κατάφερε να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίασης. Στη συνέχεια, με μεγάλη προθυμία, δέχτηκε να ακούσει τις ερωτήσεις όλων των μαθητών και να τις απαντήσει μία προς μία. Την ευχαριστούμε πάρα πολύ και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία!

Αφήγηση λαϊκών παραμυθιών

Άλλη μία δράση που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της ενασχόλησης μας με τη λαϊκή παράδοση, ήταν και η αφήγηση λαϊκών παραμυθιών από την κυρία Αγνή Στρουμπούλη .Η κυρία Στρουμπούλη καθήλωσε τους μικρούς μαθητές με τον παραστατικό και άμεσο τρόπο αφήγησης των παραμυθιών και μας ταξίδεψε όλους, μικρούς και μεγάλους. Την ευχαριστούμε πολύ!

Λαογραφικό Μουσείο

Στα πλαίσια της διδασκαλίας της γλώσσας για το Λαογραφικό Μουσείο, οι μαθητές της Δευτέρας, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεών τους, αποφάσισαν να φτιάξουν κι αυτοί το δικό τους λαογραφικό μουσείο. Έτσι, συγκεντρώνοντας αντικείμενα περασμένων εποχών,  τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα και την τύχη να μάθουν πολλά για τον τρόπο χρήσης και λειτουργίας των αντικειμένων αυτών. Έγραψαν λεζάντες, οργάνωσαν την έκθεση, έφτιαξαν πρόσκληση και παρουσίασαν τα εκθέματα σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου. Με αυτό τον τρόπο μπόρεσαν όλοι οι μαθητές του σχολείου μας να έρθουν σε επαφή με διάφορες πτυχές του λαϊκού μας πολιτισμού. Ήταν μία δράση που τα παιδιά την ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ!

Κατασκευή αερόστατου

Οι μικροί μαθητές της Δευτέρας τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα παλιό έθιμο, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα και λαμβάνει χώρα στο Λεωνίδιο Αρκαδίας. Πρόκειται για την κατασκευή αερόστατων τα οποία πλημμυρίζουν τον ουρανό το βράδυ της Ανάστασης. Τα παιδιά συμμετείχαν στον τρόπο κατασκευής του αερόστατου, τεχνική που μας την παρουσίασε ο κύριος Γεώργιος Κολινιώτης, κάτοικος της περιοχής. Τον ευχαριστούμε πολύ για τη δυνατότητα που μας έδωσε να βιώσουμε, έστω και νοερά, το ωραίο αυτό έθιμο της πατρίδας μας.

Χριστουγεννιάτικη Διακόσμηση

Επιτέλους ήρθε η ώρα να στολίσουμε τις τάξεις μας! Νωρίς φέτος… στις 24 Νοεμβρίου. Ήταν μία ημέρα που περιμέναμε πολύ καιρό, καθώς είχαμε δύο χρόνια να στολίσουμε λόγω covid. Κάθε τμήμα στόλισε με χαρά το χριστουγεννιάτικο δέντρο του και διακοσμήσαμε τα τζάμια των αίθουσών μας με όμορφα σχέδια υπό την υπόκρουση πάντα χριστουγεννιάτικων
τραγουδιών!!

Επαγγελματίες διαφημιστές, όχι αστεία…

Οι μαθητές έγιναν διαφημιστές και έφτιαξαν την δική τους διαφήμιση με ένα προϊόν που έχουν φανταστεί και έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι. Οι διαφημίσεις ήταν σίγουρα ευφάνταστες και αστείες. Έτσι, γνωρίσαμε… τα «Super Pantoflex», το «διαγαλαξιακό κινητό», το «BILLKO», το «Acheron», το «Κουβαδέξ» και πολλά άλλα! Στη συνέχεια, αναρτήσαμε όλες τις διαφημίσεις στην τάξη.

Εορτασμός του Πολυτεχνείου

Ανήμερα του εορτασμού του Πολυτεχνείου διεξήχθη στην τάξη μας ένα μικρό project αφιερωμένο στην εξέγερση. Είδαμε βίντεο και συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τη δικτατορία,  το χρονικό της εξέγερσης, τα συνθήματα, τα τραγούδια, καθώς και πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

Συνέντευξη από έναν προγραμματιστή

Στις 15 Νοεμβρίου 2021 στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για να νέα επαγγέλματα, γίναμε δημοσιογράφοι και πήραμε συνέντευξη από έναν προγραμματιστή με σκοπό να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για το επάγγελμα. Ευχαριστούμε τον κ. Βαλάντη Χατζημάγκα για τον χρόνο που μας διέθεσε και απάντησε σε όλα τα ερωτήματα των μαθητών.

Εκλογή πενταμελούς προεδρείου

Στις 5/11/2021 το τμήμα μας εξέλεξε το πενταμελές προεδρείο της. Με αίσθημα ευθύνης και δημοκρατίας, το τμήμα μας αποφάσισε να ορίσει: Πρόεδρο του πενταμελούς, την Γεωργία Ζορμπά με (11) ψήφους, Γραμματέα, την Αλεξάνδρα Μασαούτη με (10) ψήφους και Ταμία, την Ναταλία Αμπατζή με (7) ψήφους. Μέλη του πενταμελούς: η Ελένη Κοντοστάνου και η Κυριακή  Μανάβη.

Συγχαρητήρια σε όλους για την άψογη δημοκρατικά διαδικασία!

Η Πρόεδρος υπογράφει το καταστατικό.
Ρομπότ… εν δράση!

Στις 4 Νοεμβρίου 2021 η τάξη μας, με αφορμή το μάθημα «Εργαστήριο Δεξιοτήτων», ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με την επιστήμη της ρομποτικής. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε έναν δάσκαλο ρομποτικής, ο οποίος μας μίλησε για την ανάπτυξη αυτού του τομέα στις μέρες μας, καθώς και για τη μελλοντική του εξέλιξη. Στη συνέχεια, σε κάθε θρανίο δόθηκε ένα kit (σετ εργαλείων) για να κατασκευάσουμε το δικό μας ρομπότ. Με την βοήθεια του δασκάλου όχι μόνο καταφέραμε να φτιάξουμε το δικό μας ρομπότ αυτοκινητάκι, αλλά και να το προγραμματίσουμε ώστε να κινείται!

Γιορτάζοντας την 28η Οκτωβρίου 1940 !

Στις 27 Οκτωβρίου  οι μαθητές της A τάξης, με αφορμή τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου 1940, συμμετείχαν σε επετειακές κατασκευές και δημιουργίες. Οι μαθητές πέρασαν ευχάριστα και εποικοδομητικά το χρόνο τους και “βίωσαν” τα πολλαπλά μηνύματα της Εθνικής μας Εορτής μεταφέροντας το γιορτινό κλίμα σε όλο το Σχολείο.

Εκδρομή: Επίσκεψη στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης

Την Τρίτη 26/10/21, λόγω της επικείμενης εορτής της 28ης Οκτωβρίου, το Στ’1 και Στ’2  του σχολείου μας, συνοδευόμενα από τις δασκάλες τους, επισκέφτηκαν το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης της Καισαριανής, το οποίο λειτουργεί στον χώρο του Σκοπευτηρίου. Έξω από τον χώρο του Μουσείου, σε διπλανό χώρο, επισκεφτήκαμε το μνημείο Αντίστασης με όλα τα ονόματα όσων εκτελέστηκαν στην Καισαριανή, ενώ βρεθήκαμε και στον χώρο εκτέλεσης των αγωνιστών μας.